torsdag 2 april 2009

You give me fever


...det gör ni verkligen, ni på Magdas. På både bra och dåliga sätt. Bra sätt är att jag kommer på massa nya idéer när jag försöker uppnå kriterier och bli nöjd med mina bidrag till alla olika utmaningar. Och jag har jättekul! (Oftast, ibland sliter jag håret och tror att jag ska bli galen för att jag kör fast). Det dåliga är att jag bara scrappar så fort jag får chansen. Allt annat blir lidande... ;)

Jag har hursomhelst kommit till två beslut. De är som följer:

1. Så fort jag är färdig med utmaningarna kommer de upp i bloggen i samma ordning som de står i utmaningslistan.

2. Jag ska sluta titta på alla andras bidrag innan jag laddar upp mina egna i varje utmaning. Varför? Jo, för jag får sådan sjuk prestationsångest annars och fastnar i jantelagens onda cirkel där "du ska inte tro att du är bättre än någon annan" blir till "men shiiiit, alla andra är så SJUKT mycket bättre än mig".

Så, vilken idiot var det som uppfann jantelagen? Jag försöker skaka av mig den, men den tycks vara så djupt inrotad att jag emellanåt har väldigt svårt att låta bli att klanka ner på mig själv och det jag skapar. Jag skulle vilja hitta uppfinnaren till jantelagen och uppfinnaren till Murphys law, bunta ihop dem med buntband med ryggarna mot varandra och skicka ut dem så långt ut på havet som möjligt. Jag tror kanske inte att det löser problemet, men det skulle kännas bra att ha gjort världen en stor tjänst i det långa loppet.

Tillbaks till scrappandet. Jag tror mitt liquid glass är torrt nu så jag kan fortsätta på min pågående layout.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag måste bara säga att du är grym! Så det så!! :D

Mrs X sa...

Jag hade precis samma tankar som du, jag försökte att inte titta på någon annans bidrag innan jag gjort mitt eget, dels för att inte få prestationsångest, men också dels för att inte känna att jag kopierat någon, ifall någon haft samma idé.