lördag 6 juni 2009

Rösta i EU-valet! Jag röstar på Piratpartiet!

rösta i EU-valet

Just nu, med en dag kvar till valet, tänker jag inte skriva så mycket om argument för att rösta på Piratpartiet (för det ÄR rösterna som räknas). Istället kan jag rekommendera er att läsa Enligt Min Humla, som säger så väldigt många saker så väldigt mycket bättre än vad jag kan. Och så kan jag rekommendera en genomläsning av Piratpartiets hemsida.

Rösta i EU-valet du med! Jag röstar på Piratpartiet!

Och för att citera ett av Joshs skäl att rösta: "För att om du inte röstar så har du heller ingen rätt att gnälla! Om du röstar har du sedan all rätt i världen att klaga både på de du röstade på och på de där jävlarna du inte röstade på. Röstar du däremot inte alls gör du bäst i att tiga under mandatperioden, för jag lovar att varje gång du öppnar käften för att klaga kommer jag att vara där och fråga: Och gjorde du för att påverka något?"

rösta i EU-valet

Inga kommentarer: