onsdag 11 februari 2009

Nya snabba kort.

I fredags var det dags för ett kombinerat firande. En födelsedag för en person och en examen för en annan person i samma hushåll. Självklart ryckte det i min scraptarm och på 1h vispade jag ihop följande två kort. Jag skyller kvalitén på att 1h inte är särskilt lång tid för att från scratch göra två representabla kort...


Examenskortet blev såhär i all hast och lust. Vet inte om jag själv var jättenöjd, men mottagaren var nöjd i alla fall och det kanske är huvudsaken?



Insidan av examenskortet.



Detta är födelsedagskortet fotat utan blixt för lite bättre färgåtergivning.



Följt av födelsedagskortet fotat med blixt för skärpans skull. (Det var mörkt när jag fotade, okej?) ;)



Och såhär såg insidan av födelsedagskortet ut när jag var klar.



Allt material som använts för att göra korten (papper, stämplar, stämpelfärg, vattenfärgspennor, vattenpenna) kommer från Close To My Heart. Det som inte kom från CTHM var foamsquares som är fästa bakom klockan på födelsedagskortets framsida och tejpen jag använde för att sätta ihop alla utklippta delar till färidga kort.

Inga kommentarer: